Criteo schließt Übernahme von HookLogic ab

München / New York – 10. November 2016 – Criteo (CRTO), das Technologieunternehmen für Performance Marketing, gab heute bekannt, dass die angekündigte Übernahme von HookLogic am 9. November 2016 abgeschlossen wurde. Mit HookLogic baut Criteo seine Performance Marketing Plattform weiter aus und erweitert sein Geschäftsfeld auf Markenhersteller.

„Das Team und die Technologie von HookLogic versetzen uns zusammen mit unserer kürzlich gelaunchten Predictive Search Lösung in die Lage, Markenherstellern und Händlern zusätzlichen Mehrwert zu liefern, indem wir ihnen das gesamte Portfolio an Performance Marketing Lösungen bereitstellen. Mit diesen Lösungen, unserem Netzwerk und unserer Technologie werden wir Händlern dabei helfen, gegenüber den großen e-Commerce-Plattformen wettbewerbsfähig zu bleiben“, sagt Eric Eichmann, CEO von Criteo.

Weitere Informationen finden Sie in untenstehender Originalmeldung:

Criteo Completes Acquisition of HookLogic

New York – November 10, 2016 – Criteo (NASDAQ: CRTO), the performance marketing technology company, today announced that the transaction to acquire HookLogic was completed on November 9, 2016.

“The addition of both the HookLogic team and technology to our business, along with the recent launch of Predictive Search, enables Criteo to focus on delivering more value to brand manufacturers and retailers, providing them with a full portfolio of performance marketing solutions,” said Eric Eichmann, Criteo CEO. “We are excited that these solutions, leveraging the power of our network and state-of-the-art technology, will help retailers compete on equal terms with the largest ecommerce platforms.”

HookLogic strengthens Criteo’s performance marketing platform and furthers its efforts of delivering seamless and accountable performance across the consumer journey for a cohesive and personalized advertising experience. Already, many of the largest retailers, ecommerce players, and travel companies choose Criteo as their primary performance marketing partner. With HookLogic, Criteo will continue to expand its performance marketing business to brand manufacturers and build future performance marketing products.